Спеціальність Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» в ДУЕТ представлена унікальною освітньою програмою «Міжнародна інформація та журналістика», яку ми відкрили для сучасної молоді – «архітекторів» майбутнього світу. І на питання «Чи варто її вивчати?», відповідь однозначна – «так!». А ось чому, лонгрід далі…
Міжнародні відносини мають значення
Це доводить Україна 2022 року. Потужна міжнародна підтримка, допомога старих друзів та нових партнерів стали нашою опорою у боротьбі за власну незалежність. Як людину формує оточення, так державу формує міжнародна спільнота, з якою вона розділяє цінності. Слова в міжнародних відносинах мають значення. Це доводять спічі та твіти Президента України, що повністю змінили ставлення світу до України. Щоб завойовувати підтримку друзів, переконувати тих, хто сумнівається, і вибивати землю з-під ніг ворогів, слід ретельно добирати слова і дбайливо скроювати сенси. За цими досягненнями - кропітка цілодобова, але непомітна звичайному оку праця міжнародників-комунікаційників.
Добре писати неможливо без того, щоб добре мислити
Міжнародна інформація та журналістика - це не тільки про красиві тексти. А ще й про глибокі. З-за метафор та карколомної гри зі словами у справжнього журналіста на авансцену виходить смисл - інакше для чого писати?! Можна розтрачувати свій талант на швидкоплинні пости у соцмережах, а можна писати так, щоб Пулітцер заздрив - одразу у вічність! Щоб твої тексти мали такий же вплив на демократичні інституції, як тексти New York Times; щоб твої стандарти збалансованості та неупередженості викладалися в університетах, як це сьогодні відбувається зі стандартами BBC; щоб на твої відео полювали Reuters, сперечаючись з CNN.
Глобалізація і ти: хто кого?
Сучасні технології перетворюють відстані у пил, Інтернет та глобальні медіа зближують усе людство, і цунамі глобалізації от-от накриє кожне місто. Ми вже живемо у «глобальному селі» і знаємо про повсякденне життя президента США, більше, ніж про сусідів. Ми вже перебуваємо в епіцентрі всесвітніх трансформацій і долучаємося до нових культурних просторів та практик. То чому бути жертвою цієї хвилі? Спеціальність допоможе тобі опанувати аналітичний та критичний інструментарій, щоб бачити глобальні процеси зсередини. Зрозумієш як працює глобалізація - і жени цю хвилю сам(а)!
Сила міждисциплінарності
Сучасність стирає звичні межі в усьому. «Залізні завіси» між професіями та галузями знань давно перетворилися на брухт: щоб бути успішною, сучасній людині треба розуміти більше ніж може запропонувати одна традиційна професія. Міжнародна інформація та комунікація - це сплав журналістики, комунікацій, міжкультурних та міжнародних відносин, Public Relations та глобальних комунікаційних стратегій. Сплав, який не проіржавіє і не втратить міці.
Програма «Міжнародна інформація та журналістика» - це про креатив та свободу самовираження. Тому ще раз про те, «Чому її варто вивчати?»
Це програма для тих, хто достатньо сміливий бути собою, хто не боїться виходити за рамки загальновизнаних шаблонів і тих, хто готовий замість копіпейстити створювати щось нове самостійно! Тексти, фото, відео історії, аналітичні матеріали - будь-який медіа контент.
Це програма, в якій багато англіцизмів та абревіатур, які знайомі кожній сучасній людині. SMM, PR,сторітелінг, імідж тощо. Ті, хто з ними знаходить спільну мову сьогодні, будуть затребувані та уcпішні у майбутньому.
З цими речами працювати можна як на національному рівні, так і на інтернаціональному - міжнародному. Ми вивчаємо як мінімум 2 іноземні мови, вчимося не тільки розуміти про що говорять міжнародні інформаційні гіганти ВВС, CNN чи Bloomberg, але й відповідати їхньому рівню.
А ви щось чули про публічну дипломатію? Представляти Україну закордонній публіці за допомогою найрізноманітніших засобів комунікації – це справа фахівців з міжнародної інформації, а ЗМІ, соцмережі, культурні заходи, державний брендинг – їх інструменти.
І найголовніше: у сучасному світі НЕ ХЛІБ усьому голова, а комунікація. Навіть якщо ви б вирішили пекти хліб, рано чи пізно перед вами постане питання про комунікацію: як розказати людям про свій хліб? У чому його перевага і де його знайти? Ви можете це зробити за допомогою реклами. Або створити аккаунт для вашого хліба в Instagram. Або почати вести кулінарний блог на YouTube. Або вести перемовини з партнерами чи інвесторами і пітчити ваш пекарський бізнесі. А якщо ви схочете продавати хліб закордоном, тут ви повинні будете працювати не тільки з іноземною аудиторією, але й враховувати інтереси України, яку ви представлятимете на міжнародних ринках і дбати про її імідж. Усе це - комунікація. Так різна, і усе це різноманіття можна опанувати саме на спеціальності «Міжнародна інформація та журналістика».
А робота?
Це лише короткий начерк списку професій, де ви можете реалізуватися з нашим дипломом. Тут як ті, хто створюють інформацію - журналісти, контент-менеджери, керівники медіа-відділу та відділу комунікацій, так і ті, хто працює з іншого боку інформаційних барикад - аналітики, інформаційні консультанти, прес-секретарі, дипломати, прес-аташе, працівники департаменту комунікації та публічної дипломатії МЗС.
Чекаємо найсміливіших, найбільш творчих студентів, які готові до кар’єри у запаморочливому світі міжнародної інформації!
Спеціальність-розрив шаблонів. Спеціальність-перспектива. Спеціальність, назву якої з першого разу запам’ятовують тільки генії, але смак якої неможливо забути - смак нових знайомств, творчості і безмежної, нескінченної і всеохоплюючої комунікації. А ще ти точно можеш розраховувати на безумовні переваги:
- Повне занурення у міжнародну політику та глобальні процеси
- Вільне володіння як мінімум двома іноземними мовами
- Опанування комунікаційного інструментарію, який сьогодні потрібен як в державному, громадському, так і в бізнес-секторі
- Можливість навчатися в професіоналів журналістської справи та науковців, що досліджують сучасні тренди розвитку міжнародної спільноти
- Реальну практику з 2го курсу в мас-медіа, інформаційних агенціях та міжнародних компаніях
- Можливість будувати особисту освітню траєкторію, обираючи на кожному курсі дисципліни за власним бажанням
Ще одна перевага - перелік професій. Тут - як ті, хто створюють інформацію - журналісти, контент-менеджери, керівники медіа-відділу та відділу комунікацій, так і ті, хто працює з іншого боку інформаційних барикад - аналітики, інформаційні консультанти, прес-секретарі, дипломати, прес-аташе, працівники департаменту комунікації та публічної дипломатії МЗС.
«Міжнародна інформація та журналістика» - освітня програма для людей, які:
- Знають ціну слова і намагаються зрозуміти, як слова та меседжі впливають на суспільство
- На «ти» з сучасними комунікаційними технологіями
- Відчувають, що світ - великий і різноманітний, і не губляться в цьому розмаїтті
- Є ініціативними, інноваційними, гнучкими, креативними та відповідальними
- Готові с тати інтелектуальною опорою країни у міжнародному векторі її розвитку
Це спеціальність, що допоможе глибше зрозуміти сучасне глобальне суспільство
та бути успішним у ньому!
Форма навчання: денна
Термін навчання: 3 роки 10 місяців
Які дисципліни Ви будете вивчати:
ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА «МІЖНАРОДНА ІНФОРМАЦІЯ ТА ЖУРНАЛІСТИКА» (240 кредитів)
1 семестр – 30 кредитів | |
Обов'язкові компоненти – 30 кредитів Іноземна мова (6 кр.) |
|
2 семестр – 30 кредитів | |
Обов'язкові компоненти – 24 кредита Іноземна мова (5 кр) |
Варіативні компоненти – 6 кредитів Країнознавство (3 кр.) Блок "Міжнародні медіа" Міжнародні інформаційні ресурси (3 кр.) |
3 семестр – 30 кредитів | |
Обов'язкові компоненти – 20 кредитів Іноземна мова (6 кр.) |
Варіативні компоненти – 10 кредитів Друга іноземна мова для початківців: Блок "Soft skills"(здобувач обирає 1 компоненту в семестр): Психологія (4 кр.) Блок "Інформаційний простір та безпека" Робота з джерелами та фактчекінг (3 кр.) |
4 семестр – 30 кредитів | |
Обов'язкові компоненти – 21 кредитів Іноземна мова (7 кр.) |
Варіативні компоненти – 9 кредитів Друга іноземна мова для початківців: Блок "Візуальна комунікація" Інфографіка і презентації (3 кр.) Блок "Міжнародні бізнес комунікації" Корпоративні комунікації (3 кр.) |
5 семестр – 30 кредитів | |
Обов'язкові компоненти – 21 кредит Іноземна мова спеціальності (6 кр.) |
Варіативні компоненти – 9 кредитів Друга іноземна мова для початківців: Блок "Глобальні комунікації" Міждержавні комунікації (3 кр.) Блок "Актори та процеси міжнародних відносин" Міжнародні організації (3 кр.) |
6 семестр – 30 кредитів | |
Обов'язкові компоненти – 21 кредит Іноземна мова спеціальності (6 кр.) |
Варіативні компоненти – 9 кредитів Друга іноземна мова для початківців: Блок "Світова політика" Глобальні проблеми у світовій політиці (3 кр.) Блок "Міжнародні бізнес процеси" Міжнародний медіа бізнес (3 кр.) |
7 семестр – 30 кредитів | |
Обов'язкові компоненти – 20 кредитів Іноземна мова спеціальності (6 кр.) |
Варіативні компоненти – 10 кредитів Блок "Мовна підготовка" (здобувач обирає 1 компоненту в семестр): Друга іноземна мова для початківців: Блок "Міжнародна журналістика" Мова іноземних ЗМІ (3 кр.) Блок "Суспільні комунікації" Міжкультурна комунікація (3 кр.) |
8 семестр – 30 кредитів | |
Обов'язкові компоненти – 21 кредит Іноземна мова спеціальності (6 кр.) |
Варіативні компоненти – 9 кредитів Друга іноземна мова для початківців: Блок "Професійна етика" Професійні стандарти та етика (3 кр.) Блок "Дипломатія" Дипломатична і консульська служба (3 кр.) |
Форми навчання: денна,заочна.
Термін навчання: 1 рік 5 місяців.
У 2022 році ми вперше випускаємо наших талановитих бакалаврів за програмою «Міжнародна інформація та журналістика». Це особлива подія для всієї родини міжнародників ДУЕТ, адже кафедра має багатодесятирічний досвід підготовки фахівців у міжнародній галузі.
Ми можемо похвалитися професійними перемогами студентів програми «Міжнародна інформація та журналістика», які почали працювати за спеціальністю протягом свого навчання.
Мирослава Гращенкова, випускниця 2022 р., менеджер комунікацій ЗеМолодіжки (2020 р.)
«Починаючи з першого курсу, наша група була особливою. Не тому, що всі вивчали економіку, а ми - ні, а тому що наше навчання було суцільним фьюжном: журналістика перепліталася з міжнародними відносинами, політика перемежовувалася з правом, а англійська мова поступово доповнювалася французькою. А практичні завдання від Ольги Гончар стали для нас справжім вишколом не тільки журналістської майстерності, а й стресостійкості та готовності до найнесподіваніших ситуацій та поворотів. Тільки уявіть: ви приходите в університет на звичайну пару, а вже за кілька хвилин берете інтервʼю у продавчині найближчої крамниці для свого сюжету, або опиняєтесь в одній з бібліотек, тримаючи в руках видання 19 століття, а чи готуєтесь до виголошення власноруч написаної промови в одній з художніх галерей міста. З таким багажем знань і вмінь не важко знайти себе в сфері комунікацій. Ще будучи студенткою, я працювала в пресслужбі Молодіжного крила партії Слуга Народу, де вела сторінку ЗеМолодіжки у соцмережах та писала для партійної газети, долучалася до розробки та реалізації соціальних проєктів та заходів. Це крутий досвід, який точно допопоже в амбіціях вийти на горизонти міжнародної комунікації»
Олександр Миргородський, студент 4 курсу, міжнародник-аналітик в компанії «Atria Brokers»
«Зі своїм босом, Христиною Серебряковою, незалежним консультантом компанії «Atria Brokers», я познайомився під час обговорення нашої освітньої програми, а сьогодні я займаюсь інформаційним супроводом діяльності цієї міжнародної компанії. Тут я зрозумів, навіщо в університеті нас напаковували такою шаленою кількістю знань - міжнародник-аналітик повинен не тільки вільно володіти кількома іноземними мовами, а й вміти аналізувати дані, а ще - подавати їх так, щоб навіть суха аналітика захоплювала»
Вікторія Ященко, студентка 4 курсу, журналістка ТРК «Рудана» (2020 р.)
«2й курс - це коли ти ще мало що розумієш у своїй спеціальності, але дуже хочеш реалізовувати це на практиці. Саме тоді мені вдалося попрацювати журналісткою на криворізькому телеканалі «Рудана». Ранні виїзди на зйомки, редакційні завдання, монтаж та озвучка, а також - шалена енергія, яку ти вкладаєш у кожен свій текст та кожен свій сюжет - це моє перше наближення до журналістики. Без таких невеличких кроків значні успіхи неможливі.
Найголовніше, чого мене навчив мій досвід роботи: ніколи не можна припиняти навчатися. І правильний вибір університету - це важливий шматочок пазлу, навколо якого може вибудуватися не тільки твоя професія, а й світогляд, система цінностей, мережа звʼязків та відносин»