Навіщо організації місія та візія?

Навіщо організації місія та візія?

«Якщо ви не знаєте, куди рухаєтесь,

то швидше за все ви прийдете не туди»

Зіг Зіглар, мотиваційний оратор

Кожна організація, як і кожна людина, повинна мати життєвий дороговказ та реалізувати своє призначення. Для встановлення свого призначення та його реалізації потрібно мати відповідну стратегію. Її розробка неможлива без з’ясування сутності основних складових, що формують її базис (рис.1), та подальшого чіткого їх формулювання.

Візія і Місія повинні стати відправною точкою для визначення цінностей, цілей і завдань, розробки стратегії і тактики.

Що ж таке Візія? Візія – це бачення уявного майбутнього компанії (або людини), те ким вона хоче бути. Візія описує стан, в якому повинна опинитися компанія - ідеальна мета. Існує думка, що візія – це  очікування щодо того, якою буде компанія  протягом одного покоління - в 30-річній перспективі.

Місія – це сенс існування компанії (крім заробляння грошей), її призначення і принципи, за якими вона функціонує. З Місії повинно бути зрозуміло - а що ми робимо, щоб досягти своєї Візії? І ЯК та для КОГО ми це робимо?  Вона формує цінності, вірування і принципи бізнесу, відображає призначення компанії, її позиціонування (відмінність від інших учасників ринку), визначає ту роль, яку компанія хоче грати в суспільстві. Місія також має визначати, що компанія НЕ БУДЕ РОБИТИ. Знову ж таки, існує думка, що Місія - це про те, якою ваша компанія повинна стати в найближчі три-п'ять років. Місія визначає короткостроковий план дій, які дозволять вам коли-небудь реалізувати свою Візію. Вважається, що Місія більш стабільна, ніж Бачення, яке може частіше змінюватися. І це нормально: людина, наприклад, рідко повністю змінюється особистісно. Але у неї можуть змінюватися пріоритети і цілі. Так і у компанії: Візія може змінюватися частіше (цілі-то часом досягаються), Місія змінюється рідше і незначно.

Основні елементи місії організації:

  1. Орієнтація на закриття потреб клієнта: як саме ви і за рахунок яких знань та переваг покращуєте його життя?
  2. Унікальність: чим ви відрізняєтесь (з вигідного боку) від конкурентів та аналогів на ринку?
  3. Образність, влучність: чи легко запам'ятовується формулювання місії?
  4. Зрозумілість: чи усім зрозумілий її зміст?
  5. Трансляція цінностей: чи місія доносить цінності та принципи діяльності компанії?
  6. Чесність: чи не обіцяє місія того, що не відповідає дійсності?

Для формулювання Місії потрібно відповісти на такі питання:

• Що ми робимо?

• Чому ми це робимо?

• Для кого ми це робимо? (Хто наш клієнт)

• Як ми це робимо? (Наш унікальний підхід).

Водночас, Місія нічого не говорить про напрямок розвитку компанії, її майбутньої діяльності, цілей та бізнес-планів. Вона вносить стратегічний сенс в діяльність компанії, породжує прагнення до досконалості і стає платформою мотивації персоналу.

А що ж таке Цінності? Цінність - це те, що найближче людині і відгукується в найпотаємніших глибинах її  душі, її фундаментальні переконання, які формують характер. Корпоративні цінності - фундаментальні переконання, на яких базується бізнес. Це головні принципи, які використовуються при взаємодії з іншими компаніями, клієнтами та співробітниками. Досить часто потенційний пошукувач роботи не працюватиме на компанію, цінності якої не перегукуються з його особистісними. І це варто знати.

Водночас, Цілі - це те, що ви хочете мати. Стратегічні цілі - це основні напрямки діяльності компанії, що ведуть до виконання її Місії і Візії. На практиці їх може бути від двох до десяти в залежності від розміру компанії, обсягу наявних у неї необхідних ресурсів, якості менеджменту. І якщо Цілі - це те, що ви хочете мати, то Стратегічні ініціативи - це те, як в загальних рисах ви цього досягнете.

Тож до роботи!

 

За матеріалами:

1). Зачем вашей компании миссия и видение, и что туда вписать. Советы от CEO Dunkin’ Donuts URL: https://incrussia.ru/understand/mission-vision/

2) Роль Миссии организации в развитии бизнеса! Почему Миссия прикладной инструмент, а не абстракція URL:https://re-shenie.ru/news/rol-missii-organizatcii

22.12.2020
ЮРИДИЧНА АДРЕСА: вул. Медична, 16, м.Кривий Ріг, Україна duet.edu.ua@gmail.com +380 97 214 8869
ПРИЙМАЛЬНА КОМІСІЯ: пл. Захисників України, 2, м.Кривий Ріг, Україна vstup.duet@gmail.com +380 98 207 3648

Генеральні партнери

Про сайт Конфіденційність Доступність Cookies
Copyright 2024 ©