Журналістика - це про слова, й про те, як їх складати докупи, щоб було красиво і зрозуміло. Ще кілька років тому це визначення було б популярним серед споживачів інформаційного продукту. Але стереотипи щодо журналістської діяльності та професії в цілому потроху починають осипатися із тим, як ця непроста сфера постає у фокусі уваги широкої громадськості та наукової спільноти. Сучасна і максимально прикладна (бо стосується кожного споживача та «мешканця» інформаційного простору), сфера журналістики виявляється складною і неоднозначною, з багатьма підводними каменями та прихованими можливостями (і небезпеками!).
З цим айсбергом намагалися впоратися молоді дослідники - учні криворізьких шкіл, гімназій та ліцеїв, які взяли участь у першому етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН у секції «Журналістика». Протягом кількох місяців вони працювали над своїми дослідженнями, а наприкінці січня презентували результати власних журналістських та медіа-студій перед журі. До його складу увійшла й представниця ДУЕТ, доцент кафедри міжнародної економіки Наталія Шелудякова.
У конкурсі взяли участь учениці Покровського ліцею, КНВК №35 «Імпульс», Криворізької гімназії №95, Криворізької загальноосвітньої школи № 122, які продемонстрували широту своїх наукових інтересів, вміння критично осмислювати та оцінювати явища та процеси масової комунікації, та навіть реалізовувати знання про них на практиці. Журі довелося непросто, адже серед сильних і самодостатніх наукових робіт необхідно було обрати найкращу, яка представлятиме місто на подальших етапах конкурсу. Серед тем, над якими працювали науковці-початківці, - боротьба з фейками та дезінформацією; можливості анімації в контексті розвитку тележурналістики; особливості публіцистики Юрія Андруховича; медіаграмотність у школах.
«Сьогодні журналістика - це не тільки про слова, а й про формування громадської думки, відповідальність за все сказане і все, про що промовчали, здатність не просто орієнтуватися в океані інформації, а й бути орієнтиром для інших, хто цей океан прагне подолати. А ще додайте фейки, дезінформацію, маніпуляції, тиск з боку різних структур, і вийде дещо блідий, але досить правдоподібний образ сучасної журналістики. Але це не означає, що її не треба вивчати. Навпаки! Дослідження сучасних проблем, характерних для сфери масової комунікації, є запорукою того, що рано чи пізно ми їх подолаємо» - зазначає Наталія Шелудякова. «Учнівські дослідження - важливий крок до становлення повноцінної наукової дисципліни журналістикознавства та медіа-студій, а також усвідомлення їх значення для українського суспільства»