Обговорення змін до ОПП 032 «Історія» на другому (магістерському) рівні вищої освіти

Обговорення змін до ОПП 032 «Історія» на другому (магістерському) рівні вищої освіти

09 квітня 2024 року о 15.00. відбулось обговорення змін до освітньо-професійної програми підготовки здобувачів вищої освіти «Історія» предметної спеціальності «Історія» спеціальності 032 «Історія та археологія» галузі знань 03 «Гуманітарні науки» на другому (магістерському) рівні вищої освіти.

Зустріч проходила дистанційно за сприянням Центру ліцензування та акредитації Державного університету економіки і технологій (на базі платформи ZOOM). Модерувала зустріч Наталія СЕРГЄЄВА, керівник Центру ліцензування та акредитації.

На зустрічі були присутні:

Шайкан Валентина Олексіївна - член проєктної групи, доктор історичних наук, професор, в.о. зав. кафедри соціально-гуманітарних наук навчально-наукового юридичного інституту Державного університету економіки і технологій

Волікова Марина Миколаївна – гарант, член проектної групи, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціально-гуманітарних наук навчально-наукового юридичного інституту Державного університету економіки і технологій.

Гончаренко Олена Миколаївна - кандидат філологічних наук, доцент кафедри соціально-гуманітарних наук навчально-наукового юридичного інституту Державного університету економіки і технологій.

Степашко Людмила Володимирівна - заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель історії та правознавства Криворізької гімназії № 32 Криворізької міської ради, спеціаліст вищої категорії, «старший учитель».

Звєгінцева Інна Олександрівна - заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель історії та правознавства Криворізької гімназії № 89 «Потенціал» Криворізької міської ради, спеціаліст вищої категорії, «старший учитель».

Гончар Тетяна Миколаївна - учитель історії Криворізької гімназії № 126 Криворізької міської ради, спеціаліст вищої категорії, педагогічне звання «учитель-методист».

Власова Інна - здобувачка вищої освіти ІІ курсу групи ІП-22.

Лисенко Ігор - здобувач вищої освіти ІІ курсу групи ІП-22.

Нюпенко Дарина - здобувачка вищої освіти ІІ курсу групи ІП-22.

Остапчук Аліна - здобувачка вищої освіти ІІ курсу групи ІП-22.

Гайванович Каріна - здобувачка вищої освіти ІІ курсу групи ІП-22.

Алексієнко Анастасія - здобувачка вищої освіти І курсу групи ІП-23.

Багіян Ангеліна - здобувачка вищої освіти І курсу групи ІП-23.

Крамська Анна - здобувачка вищої освіти І курсу групи ІП-23.

Якімова Аліна - здобувачка вищої освіти І курсу групи ІП-23.

Шайкан Валентина Олексіївна сказала, що ми стоїмо перед викликами світу, української спільноти і активно реагуємо на ці виклики, а саме намагання професорсько-викладацького складу спрямовані на те, щоб іти в ногу з головною метою Державного університету економіки і технологій. У фокусі змін знаходяться дисципліни, які покликані підіймати патріотизм, активно проводити виховні процеси, треба піклуватися про виховання не лише молоді, задача полягає в тому, щоб впливати однаково на весь соціум, активно боротися на інформаційному фронті проти наших ворогів.

Більше того, варто додати до фахових і програмних результатів навчання саме компетенції, які досягаються під час вивчення дисциплін згідно ОПП «Історія»:

СК 11. Здатність до пошуку ефективних шляхів формування історико-філософської, правової, економічної, індивідуальної та суспільної свідомості студентської та учнівської молоді, які, в цілому, визначають місце людини у плині часу від минулого через сучасне до майбутнього.

СК 12. Здатність до розуміння спільного минулого та адекватного усвідомлення своєї причетності до нього як одного із факторів творення нації й української також, які впливають на формування особистості та загальнолюдської моралі.

СК 13. Здатність до подальшого самостійного формування та розвитку ключових компетентностей, необхідних для успішної життєдіяльності кожної сучасної людини: вільне володіння державною мовою, спілкування іноземними мовами, інноваційність, екологічна, інформаційно-комунікаційна, культуральна, громадянські, соціальні компетентності, а також підприємливість та фінансова грамотність, які пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, с усвідомленням рівних прав і можливостей тощо.

СК 14. Здатність до участі в обговоренні гострих проблем, до наукового дискурсу історії української державності, українського та міжнародного права, розуміння діалектики миру і війни, коренів інституції війни, співвідношення націй і політичних режимів, розуміння складових успіху Західної цивілізації та історичні особливості Східної.

СК 15. Здатність визначати рівень об’єктивності та достовірності історичних джерел з вивчення дискусійних проблем історії, використовуючи маловідомі та невідомі архівні документи, музейні експозиції, сучасну наукову літературу, з метою формування критичного мислення у сфері історичних знань.

ПР 10. Набуття знань і умінь науково-пошукової, історико-краєзнавчої, навчально-педагогічної роботи, орієнтованих на актуальні напрями, в рамках яких можлива фундаментальна професійна та майбутня наукова кар’єра здобувача другого (магістерського) рівня вищої освіти.

ПР 11. Розуміти причини виникнення війн в історії людства, протистояння демократії і тоталітаризму, розуміння справедливого миру самостійних держав як миру «балансу сил», а імперсько-гегемоністського «миру» як «багатомільйонних жертв і колосальних ресурсних втрат».

ПР 12. Вміти неупереджено та об’єктивно висвітлювати складні теми у підручниках з історії, які обговорюються у сучасному українському суспільстві довкола проблем етнічної історії, литовсько-польської доби українських земель, проблем міжвоєнного часу та Другої світової війни, сучасної гібридної російсько-української війни як війни за Розуми, ідентичності і цінності.

ПР 13. Розуміти причини виникнення, вміти порівнювати та ідентифікувати сучасні прояви негативних соціально-психологічних явищ-феноменів та передбачати їх наслідки і виклики для сучасної України; розуміти природу поведінки, діяльності та вчинків делінквентних і «маргінальних» особистостей у сучасній гібридній російсько-українській війні.

ПР 14. Популяризувати загальновизнані та науково обґрунтовані знання з історії з метою зняття гостроти і заідеологізованості дискусій у суспільстві довкола історичних проблем.

Представила зміни до освітньо-професійної програми, які викладені в таблиці:

 

Степашко Людмила Володимирівна повністю погодилася зі сказаним вище, все, що пов’язане з оновленням прослідковується в проєкті освітньо-професійної програми, головну ціль збережено, дуже актуальні компоненти «Війна і мир у контексті світової історії», «Методологія історичних досліджень», «Україна в зарубіжних політичних стратегіях і доктринах ХХ-ХХІ ст.». Підтримала всі зміни і зазначила, що сучасним вчителям на курсах підвищення кваліфікації треба також запровадити такі освітні компоненти.

Звєгінцева Інна Олександрівна сказала, що дана програма має побачити світ, бо всі в даному контексті повинні дотримуватися патріотичних ідей, які повинні втілюватися в життя, вчителям необхідна така програма, яка передбачає міждисциплінарну та професійну підготовку таких спеціалістів. Освітньо-професійна програма є логічною, змістовною, безперервною, всі зміни доцільні, вдячна за сучасність змін та побажала успіху.

Гончар Тетяна Миколаївна зазначила, що освітньо-професійна програма орієнтована на формування висококваліфікованих, конкурентоспроможних фахівців, з фундаментальною і професійною підготовкою з історії та правознавства про що свідчить чітке визначення предметної області, об’єктів, цілей саме даного предмету. Сподобалися вибіркові компоненти, які оновлені і надають можливість поглибити не лише загальноісторичні знання, уявлення, а й саме знання з історії України. Загалом оновлена програма заслуговує на затвердження, являється достатньо збалансованою і відповідає всім критеріям Державного стандарту вищої освіти.

Гайванович Каріна Олександрівна сказала, що до вподоби і обов’язкові, і вибіркові компоненти програми, вони допомагають зрозуміти коріння та особливості українського народу, також важливі компоненти психолого-педагогічного спрямування, які дозволяють зрозуміти не лише як стати добрим вчителем, а й стати справжнім педагогом. Інші компоненти дозволяють розширити світогляд і зрозуміти глобальні процеси, розширити практичні навички, які є невід’ємною частиною сучасної освіти. Загалом все це створює освітню атмосферу, де кожен здобувач може розвивати свої інтереси та знання.

Представлена на обговорення освітньо-професійна програма «Історія» предметної спеціальності «Історія» спеціальності 032 «Історія та археологія» галузі знань 03 «Гуманітарні науки» на другому (магістерському) рівні вищої освіти забезпечує досягнення сучасних вимог ринку праці, є актуальною, має свою особливість, відповідає державному стандарту вищої освіти за відповідною спеціальністю.

За результатами обговорення та аналізу рецензій стейкхолдерів, наданих письмово, можна сформувати загальну позицію щодо рекомендації освітньої програми «Історія» до її запровадження та реалізації в освітньому процесі.

За результатами обговорення члени проєктних груп проведуть збори та приймуть до уваги всі думки та пропозиції.

 

 

10.04.2024
CONTACTS: Medichna street 16, Kryvyi Rih, Ukraine duet.edu.ua@gmail.com +380 97 214 8869
SELECTION COMMITTEE: Liberation Square 2, Kryvyi Rih, Ukraine vstup.duet@gmail.com +380 98 207 3648

Генеральні партнери

Copyright 2024 ©