В рамках циклу консультаційних публікацій наших викладачів публікуються апробаційні та/або науково-популярні, та/або консультаційні (дорадчі), та/або науково-експертні публікації з наукової або професійної тематики.
Хекоян Е.А.
ОСОБЛИВОСТІ ПЕРЕЖИВАННЯ ЧАСУ СТУДЕНТСЬКОЮ МОЛОДДЮ
Сучасний стан українського суспільства активізував проблему переживання часу, оскільки криза, воєнні дії, відсутність надійних соціальних орієнтирів спричинили виникнення почуття розгубленості, почуття невпевненості в майбутньому – як особистісному, так і суспільному.
Особливо гостро це питання постає перед молодими людьми, які тільки-но починають свій дорослий життєвий шлях. Виникає необхідність в поясненні того, що відбувається, куди спрямований суспільний розвиток та які можливості надає суспільство для професійної та особистісної самореалізації.
Суспільна нестабільність змушую людину по-новому переживати час власного життя, переосмислювати минуле, теперішнє і майбутнє, змінювати цілі, плани, очікування. У таких умовах часто спостерігається установка на виникнення в найближчому майбутньому тільки негативних подій.
Для психологічної науки і практики, проблема часу т його переживання надзвичайно важлива, оскільки жодна сфера життя і діяльності людини не існує поза часовим фактором, поза плануванням і структуруванням життєвих цілей і планів, мотивів та дій.
Під перспективою життя розуміється система цінностей і цілей, реалізація яких, згідно з уявленнями людини, дозволяє зробити її життя найбільш ефективним. До життєвих перспектив відносять сукупність обставим та умов життя, які за інших рівних умов створюють для особистості можливість оптимального життєвого просування. Структурними одиницями життєвої перспективи є ціннісні орієнтації, життєві цілі та плани. Наявність життєвої перспективи є необхідною умовою цілісності життєвого шляху людини, адже вона спрямовую її життя, надає йому повноти й осмисленості, дозволяє в найскладніший кризовий період себе реалізовувати.
Життєві перспективи тісно пов’язані з переживанням часу. Маючи цілісну картину майбутнього, дальність життєвий планів та цілей, людина надає часу осмисленості, а визначеність майбутнього, своєю чергою, його диференційованість, реалістичність мотивує людину в період сьогодення на досягнення поставлений цілей у часовій перспективі. Переживання часу, розуміється як ставлення особистості до її минулого, теперішнього і майбутнього, а також емоційне ставлення до кожного окремого періоду життя людини.
Тому треба зазначити, актуальність проблеми вивчення питання переживання часу, як чинника формування життєвих перспектив студентської молоді.
Всі статті циклу за посиланням.