Обговорення ОПП «Маркетинг» підготовки здобувачів вищої освіти на першому (бакалаврському) та другому (магістерському) рівнях вищої освіти за спеціальністю 075 «Маркетинг»
03 червня 2022 року о 16.30 відбулася відкрита онлайн-зустріч зі стейкхолдерами освітньо-професійної програми (ОПП) щодо обговорення ОПП «Маркетинг» підготовки здобувачів на першому (бакалаврському) та другому (магістерському) рівнях вищої освіти за спеціальністю 075 «Маркетинг». Зустріч проходила за сприяння Центру експертизи у гірничо-металургійній галузі Державного університету економіки і технологій.
Через військові дії зустріч проходила он-лайн за допомогою платформи Zoom.
На зустрічі були присутні:
1) Зовнішні експерти:
Нікіта Лавреньов - Community Marketing Specialist глобальної компанії Toptal.
Роман Баришенський – керівник рекламного агентства ФОП Баришенський Р.В., digital-маркетолог міжнародної IT-компанії Webnauts Academy.
2) Внутрішні експерти – здобувачі вищої освіти:
Дар’я Полтавець – здобувач вищої освіти Державного університету економіки і технологій першого (бакалаврського) рівня денної форми навчання спеціальності 075 Маркетинг (2 курс).
Владислав Остапенко – здобувач вищої освіти Державного університету економіки і технологій першого (бакалаврського) рівня денної форми навчання спеціальності 075 Маркетинг (2 курс).
3) Катерина Слюсаренко – в.о. директора ННІ управління та бізнес-освіти, кандидат економічних наук, доцент.
4) Викладачі кафедр управління бізнесом – члени проектної групи.
Марина Зав’ялова, кандидат економічних наук, доцент кафедри управління бізнесом Державного університету економіки і технологій, керівник проєктної групи освітньої програми «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, член проектної групи освітньої програми «Маркетинг» другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Ганна Андрущенко, доктор соціологічних наук, професор кафедри управління бізнесом Державного університету економіки і технологій, керівник проєктної групи освітньої програми «Маркетинг» другого (магістерського) рівня вищої освіти, член проектної групи освітньої програми «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Тетяна Петрішина - кандидат економічних наук, доцент, в.о. завідувача кафедри управління бізнесом Державного університету економіки і технологій, член проєктної групи освітньої програми «Маркетинг» першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти.
Розпочала зустріч модератор Ірина Васильчук, керівник Центру експертизи у гірничо-металургійній галузі Державного університету економіки і технологій, доктор економічних наук, професор, яка привітала усіх присутніх та зазначила мету зустрічі. Коротко про мету та особливості освітньої програми «Маркетинг» розповіла Марина Зав’ялова (кандидат економічних наук, доцент кафедри управління бізнесом Державного університету економіки і технологій, керівник проєктної групи освітньої програми «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, член проектної групи освітньої програми «Маркетинг» другого (магістерського) рівня вищої освіти.) Доповідач звернула увагу на те, що програма орієнтована на базову професійну підготовку фахівців у сфері маркетингу, знання та навички яких мають відповідати вимогам сучасності. Випускники спеціальності можуть працювати маркетологами, digital-маркетологами, менеджерами з продажів, таргетологами фахівцями SMM та SEO тощо. Марина Зав’ялова пояснила обов’язкові та вибіркові освітні компоненти, доцільність їх включення у ОПП, змістове наповнення та пропоновані зміни.
Під час обговорення як зовнішні, так внутрішні експерти наголосили на логічній побудові ОПП обох рівнів вищої освіти, їх важливості, проте наголосили на необхідності осучаснення освітніх компонентів ОПП. Нікіта Лавреньов (Community Marketing Specialist глобальної компанії Toptal) зробив акцент на більш практичному направленні обох ОПП. Експерт позитивно оцінив пропоноване зменшення годин на вивчення математики, яка, на його думку, не так вже й важлива для фаху маркетолога. Водночас, він також позитивно оцінив запровадження дисциплін, на яких будуть опановуватися навички критичного та креативного мислення. Окрім цього, Нікіта Лавреньов запропонував ввести курс, який би навчив здобувачів працювати у дистанційному режимі, адже сьогодні світ переходить у Digital-простір. Експерт вбачає також за доцільне запроваджувати дисципліни “Цифровий маркетинг” та “Маркетингові комунікації”.
Роман Баришенський (керівник рекламного агентства ФОП Баришенський Р.В., digital-маркетолог міжнародної IT-компанії Webnauts Academy) згодився з думкою попереднього експерта щодо достатності для фахового маркетолога годин на вивчення математики, оскільки сьогодні для аналізу інструменти та програми “Google-аналітики” та “Excel”. В цьому контексті також потрібно переглянути підходи до викладання дисципліни “Статистика”, на якій саме і потрібно вивчати інструменти “Google-аналітики”.
На думку експерта важливо також отримати знання щодо вивчення психології споживача, знати моделі поведінки клієнтів, що важливо для вибудовування стратегії продажів. Щодо доцільності такого поглибленого вивчення англійської мови експерт зауважив, що потрібно вивчати саме фахову мову, яка потрібна у подальшій роботі. Крім того, доцільно перевести дисципліну “Бухгалтерський облік” із обов'язкових до вибіркових.
Внутрішні стейкхолдери, здобувачі освіти, Владислав Остапенко та Дар’я Полтавець, повністю погодилися з експертами щодо необхідних змін. Студенти зазначила, що з позиції здобувачів освіти бажано запроваджувати фахові дисципліни вже з першого курсу, мати можливість занурюватися у фах.
При обговоренні ОПП другого (магістерського) рівня спеціальності 075 «Маркетинг» виступила Ганна Андрущенко (доктор соціологічних наук, професор кафедри управління бізнесом Державного університету економіки і технологій, керівник проєктної групи освітньої програми «Маркетинг» другого (магістерського) рівня вищої освіти, член проектної групи освітньої програми «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти), яка коротко охарактеризувала зміст та особливості ОПП «Маркетинг» другого (магістерського) рівня вищої освіти .
Роман Баришенський зробив акцент на наповненні деяких дисциплін. Так, наприклад, «Бізнес-право» має розкривати особливості правового регулювання саме фахової діяльності. Маркетинговий менеджмент має розглядати управління сучасними маркетинговими структурами, для цього використовувати інструменти Google, Facebook, SMM тощо. Так само потрібно осучаснити і зміст дисципліни “Стратегічний маркетинг”.
Після обговорення ОПП «Маркетинг» на першому та другому рівнях вищої освіти Катерина Слюсаренко та Тетяна Петрішина підбили підсумок дискусії та розповіли про перспективи вдосконалення програми за результатами обговорення з експертами – стейкхолдерами та власного бачення кафедри управління бізнесом щодо розвитку спеціальності.
Підсумовуючи результати обговорення ОПП модератор Ірина Васильчук озвучила вироблені спільні пропозиції щодо підвищення якості підготовки майбутніх фахівців за спеціальністю 075 «Маркетинг», які будуть покладені в основу удосконалення ОПП обох рівнів та навчального плану.